19 Haziran 2015 Cuma

İlk Ateşimiz

Merhabalar,

Koray tam 15 aylık oldu dün itibariyle. Bu zamana kadar çok şükür en ufak bir hastalığımız bile olmadı. Bunun başında bağışıklık sistemini güçlendiren anne sütünün faydasının olduğunu düşünüyorum.Koray 1 yaşına kadar  bol süt aldı. 1 yaşından sonra kendi kendine emmeyi istemedi. Sütüm olmasına rağmen ne zaman emmeye çalışsam istemedi ve böylelikle süt maceramız bitti. Sağmadıkça biteceğini düşünsem de, geçen gün hla sütümün olduğunu farkettim. Koray'ı tekrar emzirmek istedim ama hiç oralı olmadı. Bir damlası bile nimet olan sütü bıldırcınım istemiyor. İnatçı bıldırcın:) İkinci olarak da ıhlamur olduğunu düşünüyorum. Her sabah bardak bardak bıkmadan ıhlamur içiyor kahvaltıda. Bu da sanırım bünyesini koruyor. Ancak gelin görün ki 3-4 gün öncesinde, annem Koray'ın biraz ateşi var sanki dedi, baktım gerçekten de var. O gün ailecek dışarı çıkmıştık, Doktorumuzu aradık, ateş düşürücüsünü vermemizi söyledi. Dışarda yemek hafif ateşi olmasına rağmen keyifli geçti, güldü, eğlendi, oynadı..Akşam eve gidip rahat uyuması için ılık bir duş aldırdık. Sonra sütümüzü içip uyuduk, normalde Koray geceleri çok uyanan bir çocuk olmamasına rağmen o gece sık sık uyandı. Ertesi gün ateşi biraz daha artmıştı. Anneannesi sık sık ilaç saatını kontrol ediyor zamanında içiriyordu, iştahımız da bu 2-3 günde azalmıştı. Bazen ateşin etkisiyle halsizleşiyordu Koray da. O da , babasını ve beni üzüyor tabi. İlk defa hastalıkla karşılaşıyoruz, ilk defa Korayı böyle görüyoruz. O gece Koray hiç uyumadı. Tabi biz de, çok ağladı, hep beni istedi, kucağımdan inmek istemedi, hatta kucağımda beraber uyuduk bıldırcınımla, ben de kimseye veremedim, sabah da ilk işimiz doktorumuzun yanında soluğu almak oldu. Doktor kontrolunde, 6. hastalık olabileceğini söyledi, ağzının çevresinde de kırmızı benekler oluşmuştu, ya da viral bir enfeksıyon olabileceğini.  Kan ve idrar testi yapalım dedi. Ateşimiz 38 dereceydi. Kanda çok şükür birşey çıkmadı, İdrar da 2 saat beklememize rağmen bıldırcınım yapmadı:D Çok hassas benim oğlum, sadece bezine yapar çişini:D Koray hastanede uyuyakaldı, biz de onu rahat uyusun diye sedyeye yatırdık. Çiş yapmasını bekliyoruz ama hala tık yok. Kendisi uyanınca baktık kı suyu cıkmıs, çok güzel terlemiş, hemen uzerını değiştirdik, bir baktık ki cana gelmiş.. Hemen şirinlikler, sevimli olmalar,ilk Annn-neee annn-neee diyişler, beni benden alışlar... İşlerimizi halledip, İdrar veremeden eve geçtik..Koray gayet keyifliydi. Akşam eve gittiğimde kulagının arkasında da kırmızı beneklerden gordum.. Bugün sabah ise alnında baya fazla bir şekilde. Aynen doktorumuzun dediği gibi , 6. hastalık. Yarın tekrar doktor kontrolumuz var. Çok şükür Koray çok iyi. Keyfi yerinde...Kızarıklıklarımız da gecerse bır an once daha rahat edeceğim tabi ki. İnşallah herşey çok daha güzel olacak...


Sevgiler,
Gökçen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder